Antyperspirant a rak piersi

By | 03:27 Leave a Comment


Podczas czytania czasopism kobiecych, a także artykułów naukowych, natknęłam się na niepokojącą informację o negatywnym wpływie antyperspirantów na organizm. 

Z artykułów wynikało, że regularne stosowanie antyperspirantów zawierających sole aluminium, przyczynia się do rozwoju raka sutka. Nie drążąc głębiej tematu postanowiłam poszukać kosmetyku nie zawierającego soli aluminium. W aptece natknęłam się na roll- on marki Sanoflore, który nie zawiera parabenów, alkoholu i soli aluminium, a 99% składników jest pochodzenia naturalnego (w tym 76% pochodzi z upraw ekologicznych). Dodatkowym plusem był śliczny zapach kosmetyku i ładne opakowanie, co mnie zachęciło jeszcze bardziej do zakupu.

 Po jakimś czasie dowiedziałam się, że informacje o negatywnym wpływie, tego typu kosmetyków, zawierających sole aluminium, są nieprawdą. Dokładne szczegóły znalazłam na stronie kosmopedia.org, PubMed, i wynika z nich, że badania na temat negatywnego wpływu antyperspirantów na organizm zawierały liczne błędy metodyczne, a sama teoria szkodliwego wpływu antyperspirantów oparta była na niewłaściwym rozumowaniu. Przeprowadzono także szereg badań, które dostarczają dowodów, o braku oddziaływania soli aluminium na rozwój nowotworu piersi.
Mimo, że antyperspiranty nie mają szkodliwego wpływu na zdrowie, nadal stosuję roll- on Sanoflore, i chwalę go za przyjemny zapach, skuteczność, i brak podrażnień po zastosowaniu. 
W razie chęci uzyskania więcej informacji na ten temat odsyłam do strony: http://www.kosmopedia.org/bezpieczenstwo_kosmetykow/bezpieczenstwo_wybranych_kateg/
Tymczasem!

0 komentarze :

Prześlij komentarz