Depilacja wąsika

By | 12:24 5 comments


Witajcie!
Jakiś czas temu jedna osoba w komentarzu prosiła abym napisała o depilacji wąsika w domu. 
Szczerze powiem, że produktów typowo przeznaczonych do domowej depilacji nie testowałam. Pracowałam na profesjonalnych kosmetykach, które można z łatwością dostać na internecie.

Postanowiłam wykonać dla Was filmik, w którym prezentuję depilację twarzy. Filmik nagrałam, lecz mój komputer nie chce ze mną współpracować, i publikację mojego dzieła dokonam w innym czasie. 

Produkty, które będą potrzebne do depilacji:
- wosk z wąską końcówką (najdelikatniejszy według mnie jest różany)
- paski fizelinowe lub z włókniny do depilacji
- spirytus salicylowy
- oliwka
- mały rondelek do podgrzania wosku lub profesjonalny podgrzewacz
- waciki kosmetyczne
- nożyczki do cięcia pasków
- ewentualnie puder dla dzieci 




Wosk należy mocno rozgrzać, żeby był płynny i łatwo nakładał się na skórę. Jeżeli nie mamy pewności, czy wosk się dobrze rozgrzał, to sprawdzamy to rozprowadzając go na pasku fizelinowym (nigdy nie sprawdzamy na skórze, bo będziemy ją ciągnąć). Kiedy nie miałam jeszcze profesjonalnego podgrzewacza, wosk rozpuszczałam w rondelku, a po wyjęciu z gorącej wody owijałam w ściereczkę kuchenną, żeby się nie poparzyć. 



Przed depilacją tniemy paski na mniejsze części, dezynfekujemy skórę spirytusem, ewentualnie zabezpieczamy miejsce depilacji pudrem dla dzieci (zmniejsza ryzyko zerwania skóry). Na tak przygotowaną skórę nakładamy wosk, robimy to z włosem, od podstawy nosa, aż do kącika ust. Szybko przykładamy mały paseczek do depilacji, lekko pocieramy, aby lepiej połączył się z woskiem i włoskami. 
Przytrzymujemy kącik ust i zrywamy pasek pod włos, energicznym ruchem, jeżeli zostaną pojedyncze włoski, lepiej usunąć je pęsetą. Miejsce depilacji przecieramy oliwką, która zbiera resztki wosku ze skóry. 



Jeżeli chcemy aby włosy odrastały wolniej, należy miejsce po depilacji smarować kremem spowalniającym odrost włosów. Często gdy włosy odrastają, i nie mogą przedostać się przez skórę, powstają nieestetyczne krostki, aby się ich pozbyć należy smarować skórę maścią z kwasem azelainowym. 

Przed pierwszą samodzielną depilacją lepiej udać się do kosmetyczki, ponieważ zrobi to profesjonalnie. W ten sposób przekonacie się, czy jest to zabieg, który chcecie robić same. 
Wąsik można wydepilować także pastą cukrową, lub kremami do depilacji. 
Jeżeli nie macie ochoty nigdy więcej depilować wąsika woskiem, czy innymi kosmetykami, udajcie się na laserowy zabieg trwałego usuwania owłosienia. Polecam zabieg w którym wykorzystuje się laser LIGHT Sheer.  
Jedyny co mi pozostaje to życzyć Wam udanej depilacji, i mało bólu podczas zabiegu. 
Tymczasem! 


5 komentarzy : Leave Your Comments

  1. Ja na szczęście z wąsikiem problemu nie mam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bólu się boje postawie na kremy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ból jest do zniesienia :) kremy używałam tylko na nogi więc nie wiem jak działają na włosy na twarzy.

      Usuń
  3. Ja depilowalam wasika laserem Vectus w Gdansku. Pelna profeska, mam nadzieje ze efekt utrzyma sie dlugo. :) DO KONCA ZYCIA! :D

    OdpowiedzUsuń